Jong's Verhuur noodtenten

Noodopvang tenten voor opslag en/of huisvesting

Heeft u, uw bedrijf of uw organisatie tijdelijk extra noodtenten nodig voor opslag of huisvesting?

Jongh’s Evenementen- & Tentenverhuur levert al 35 jaar aan gemeentes/overheidsinstellingen, ziekenhuizen, zorginstellingen, supermarkten, defensie enz.

De veilige en gecertificeerde noodtenten of aluhallen worden compleet opgezet met inachtnemening van de RIVM richtlijnen voor opdrachtgevers en medewerkers.

Desgwenst kunnen wij ook de inrichting verzorgen. Van tafels en stoelen tot verlichting en verwarming.

Informeer naar alle mogelijkheden bij een van onze adviseurs. Tijdens kantooruren belt u met 075-6350076. Buiten kantoortijden gebruikt u het online contactformulier.

Team Jongh’s

**************

Tentenverhuur

Wie op zoek is naar de beste en meest voordelige tentenverhuurder van de regio groot Amsterdam, is bij Jongh’s aan het juiste adres. Voor elke gelegenheid, diner, sportwedstrijd of toernooi, cateringopdracht, evenement of (bedrijfs)feest van 15 tot 1.500 personen heeft Jongh’s de best betaalbare partytent, stretchtent of grote feesttent in de verhuur om uw feest tot een daverend succes te maken.

Bovendien is Jongh’s meer dan een tentverhuurbedrijf alleen. Wij kunnen ook de aankleding en inrichting van de tent voor uw feest verzorgen. Alles onder 1 dak is wel zo makkelijk.

Voordat we naar ons uitgebreide aanbod van partytenten en feesttenten gaan, introduceren we graag eerst even ons bedrijf en onze mensen. En geven we handige tips en een stappenplan als u een feest moet (laten)organiseren. Dat scheelt tijd en voorkomt het missen van een van de stappen in het proces.

Jongh’s – Tentenverhuur sinds 1984

Jongh’s Verhuur & Evenementenservice is sinds 1984specialist voor tentenverhuur in de regio Amsterdam, Zaanstad, Waterland en Haarlem. Begonnen met de verhuur van stoelen, klaptafels en kleinere partytenten. Inmiddels uitgegroeid tot een van de toonaangevende tentenverhuurbedrijven in AmsterdamNoord-Holland.

Het familiebedrijf – gestart door Peter Jongh en zijn vrouw Ans – is door de jaren heen steeds verder gegroeid. Nog steeds werken er veel familieleden in het verhuurbedrijf waar de beide zonen Wesley en Sidney vandaag de dag leiding geven aan een team van 12 medewerkers en een groot aantal oproepkrachten voor de drukke periodes.

Voor wat betreft de tentenverhuur heeft Jongh’s een groter marktaandeel verkregen door de overname van Spirit Evenementenverhuur en Event Tents (met de website feesttent.com). Hiermee werd Jongh’s een toonaangevende tentenverhuurbedrijf in de regio Amsterdam en heeft het deze positie verder uitgebouwd de laatste jaren.

impressie van een Starshade feesttent
impressie Pagodetenten bij een sportevenement
bestek huren

Groot aanbod van tenten

Jongh’s verhuurt veel soorten tenten. Open en gesloten tenten, voor 15 tot 1.500 personen. Het aanbod bestaat uit de volgende soorten tenten:

Bij de grote tenten zorgt Jongh’s uiteraard voor het opbouwen en het weer afbreken van de tent. Uw specialist in tentenverhuur zorgt voor de mankracht en specifieke kennis om uw tent goed en veilig op te bouwen.

Voorgestelde categorieën

Tenten (42)

Meubilair (82)

Inrichting / diversen (91)

Meest gehuurde tenten bij Jongh's

Onderstaand een overzicht van de meest gehuurde tenten bij Jongh’s Verhuur en Evenementenservice.

Starshade (6)

Pagodetenten (9)

Aluhal Partytent 6 meter breed (6)

De garanties van Jongh’s

Het huren van een grote feesttent doet u niet iedere dag. Voor je het weet heb je iets over het hoofd gezien. Maak daarom gebruik van de jarenlange ervaring en specifieke expertise van de specialist in tentverhuur. U heeft de volgende garanties:

  • jarenlange ervaring met verhuur van tenten;
  • deskundig advies op uw locatie;
  • groot assortiment tenten;
  • alles op voorraad;
  • inclusief opbouwen en afbreken;
  • met diverse vloeren leverbaar;
  • aankleding en inrichting mogelijk;
  • veilig en verzekerd.

Dat kiest u toch ook? Bel voor meer informatie en bespreek uw wensen. We komen graag vrijblijvend bij u langs om de locatie te bekijken.

Welke tent heb ik nodig?

Jongh’s heeft ervaren adviseurs die u helpen bij het kiezen van de juiste tent en afmeting. Er zijn veel factoren die bepalen wat de beste tent voor uw feest of evenement is. Natuurlijk zijn het aantal personen (zitten of staan is dan weer een variatie) en de beschikbare ruimte het meest bepalend voor de keuze. Maar heeft u ook al gedacht aan ondergrond, verankering, materiaalkeuze, weersomstandigheden en veiligheidseisen? Jongh’s geeft u advies en komt bij u langs om de locatie te inspecteren en samen te bepalen welke opzet het beste past en voor u het meest voordelig uitpakt. Dat is de service van Jongh’s!

Zonder of met een tentvloer huren

Er zijn legio mogelijkheden om de tent te voorzien van een vloer. Maar u moet zich eerst de vraag stellen of u überhaupt een houten vloer in uw overkapping nodig heeft, want dat is niet in alle gevallen noodzakelijk. Mocht u voor de volle 100% zekerheid kiezen dan is een houten stelvloer raadzaam. Die is beter dan de houten vlondervloer. Die houten vloer wordt namelijk los op de vloer gelegd zonder dat hij waterpas wordt gemaakt. Een dergelijke cassettevloer is veel minder gevoeliger voor weersinvloeden als regen. Daarnaast heeft u bij een houten systeemvloer altijd een vlakke ondergrond, waardoor u zelfs op een bouwterrein een groot feest kunt geven. Daarnaast biedt die vloer een goede basis voor het leggen van tapijt in de tenten.

Nog even de verschillende vloeren op een rij:

  • Houten vlondervloer;
  • Houten systeemvloer;
  • Stelvloeren;
  • Zwaarlastvloer.

Nu u alles over (het huren van) tenten weet, geven we nog wat oudere informatie mee om sommige achtergronden beter te begrijpen. De allereerste teksten van Eventtents (feesttent.com) wilden we u niet onthouden 🙂

Tentenverhuur in het verre verleden

Het verhuren van tenten kent een lange en bewogen geschiedenis. U zult denken dat dit is ontstaan in Rotterdam of Den Haag. Maar de grondlegger van de huidige partytenten zoals we die we nu kennen is De Boer Tenten uit Alkmaar. Deze wereldberoemde pionier begon al in 1924 met partyverhuur in de regio Amsterdam. De prijs lag toen nog op slechts € 2,00 euro per vierkante meter. Daarbij ging het nog om zware canvas zeilen, waarbij de opbouw een hels karwei was. In 1936 deed het PVC-doek zijn intrede in de verhuurbranche. Het PVC-doek had de volgende voordelen:

  • Licht gewicht;
  • Licht doorlatend;
  • In alle kleuren verkrijgbaar;
  • Makkelijk in Aluhal frame tent te plaatsen.

12 jaar later in 1948 werd in Utrecht voor de Aluhal de cassettevloer uitgevonden. Dat was een hele stap voorwaarts en was zeker voor die tijd een hypermoderne tent. Daarna werd het een tijdje stil rond de ontwikkeling van de tent. Die stilte werd in 1992 doorbroken door de opkomst van overkappingen met harde pvc zijwanden waardoor deze wind en waterdicht gemaakt konden worden. In 1996 ontwikkelde Röder tenten opac zeilen, welke als voordeel heeft dat het geen licht doorlaat. Tegenwoordig hebben 50% van alle partytenten dit materiaal. De laatste jaren winnen de transparante dakzeilen in populariteit en inmiddels heeft 14% van de partyverhuur bedrijven dit product in het assortiment opgenomen.

Verankering van de tenten

Zoals eerder al aan bod kwam, is de ondergrond van de locatie voor uw partytent bepalend voor de verankering van de tent. Zo worden de volgende behandelingsmogelijkheden het meest gebruikt:

  • Gras haringen (gratis);
  • Betongewichten (€30,00 per gewicht);
  • Tent t-haringen (35 cm) (goedkoop);
  • Grote haringen (50% sterker).

Tentenverhuur voor Dam tot Damloop, Marathon van Amsterdam …

Onze jarenlange ervaring, groot assortiment en zeer concurrerende prijsstelling hebben ervoor gezorgd dat veel bekende bedrijven en evenementen ons hebben weten te vinden voor het huren van tenten. Daarbij enkele bekende sportieve evenementen zoals de Dam tot Damloop en de Marathon van Amsterdam. Naast grote sportevenementen weten ook vele particulieren (voor familiefeesten, buurtfeesten, bruiloften en verjaardagen) en bedrijven (cateringopdrachten, bedrijfsopeningen, jubileumfeesten, recepties) de weg naar Jongh’s te vinden. Ieder jaar is Jongh’s als verhuurder betrokken bij meer dan 1.000 feesten, diners en evenementen. We hebben grote tenten verhuurd aan o.a. Rijkswaterstaat, ANWB, KNVB, Masters of Tennis, E-On, BouwMaat, Amstelfort, Koninklijke de Vries Scheepsbouw en NH-Hotels.

Uw feest: meer dan het huren van een tent alleen

Naast het huren van feest- en partytenten kan Jongh’s verhuur & Evenementenservice u helpen bij de styling van uw event. Wij werken samen met verschillende stylisten en interieurontwerpers die uw zakelijke evenement of uw bruiloft een onvergetelijke uitstraling kunnen geven.

Daarnaast heeft Jongh’s naast de tentenverhuur ook alle artikelen in huis (en op voorraad!) om uw feest, diner, sportieve- of bedrijfsevenement compleet te maken. Van de aankleding van de feesttent (verwarming, muziekinstallaties, podiumdelen, garderobe, verlichting) tot de inrichting van de tenten. Van (klap)stoelen, (sta)tafels tot glaswerk, servies.

Een geweldig feest in 10 praktische stappen

Niet iedereen organiseert elke dag een grootschalig feest of evenement. Daarom is het handig om hulp te hebben van een specialist die hier wel elke dag mee bezig is. We hebben de belangrijkste stappen op een rij gezet om te zorgen dat je niets vergeet. Zullen we de lijst even doorlopen?

  1. Eventueel feestcomité oprichten (samen is bovendien leuker);
  2. Uitgangspunten bepalen (doel en thema, datum, locatie, personen, tijdsduur);
  3. Shortlist aanbieders maken, inclusief prijsopgaven;
  4. Kiezen leveranciers;
  5. Plan van aanpak maken (draaiboek van het feest);
  6. Eventuele vergunningen (laten) aanvragen;
  7. Uitnodigingen (laten)maken en versturen;
  8. Voorbereiding begeleiden (extra sanitair, opbouwen en inrichten feesttent, catering);
  9. Feest vieren (ontvangst gasten, feest vieren, check of alles goed verloopt);
  10. Opruimen (afbreken feesttent, bedankjes sturen).

Afhankelijk van de grootte van het feest en het soort feest dat er wordt georganiseerd, kun je verder denken aan/rekening houden met: parkeervoorzieningen, dieetwensen, voorzieningen voor minder-validen, fotograaf of videoteam …

Veiligheid van de feest- of partytent

Onze partytenten kunnen worden voorzien van nooduitgangen, noodverlichting en brandblussers. Welke maat u ook heeft, wij kijken naar juiste aantallen voor de strikte veiligheidsmaatregelen. Zo hebben onze veiligheidscertificaten zoals het partytent m2 certificaat.

Offerteaanvraag tentenverhuur

Wilt u ook een grote feesttent of een partytent huren? Maak via onderstaand formulier uw wensen kenbaar en wij nemen snel contact met u op.


















    Indien mogelijk svp een foto toevoegen van de locatie


    *) verplicht veld